Veelgestelde vragen
Garantie
Gazelle Garantie
Bij wie kan ik terecht voor garantie?
Voor alle artikelen die je bij Gazelle koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geeft Gazelle ook nog een eigen garantie op haar fietsen en onderdelen. Onze eigen garantie en de fabrieksgarantie staan hieronder verder uitgelegd. Deze extra verleende garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.
Gazelle geeft maar liefst tien jaar garantie op materiaal- en constructiefouten op het frame en niet-verende voorvorken bij normale behandeling, gebruik en onderhoud. De garantie op verende voorvorken is vijf jaar. Voor lakwerk op het frame en de voorvork geldt een garantieperiode van vijf jaar. Voor onderdelen op jouw fiets geldt een garantie van twee jaar bij normaal gebruik en onderhoud.
Garantie op onderdelen of het frame van de fiets regel je via jouw Gazelle-dealer. Heb je andere vragen over garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Wat zijn de garantievoorwaarden van Gazelle?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geeft Gazelle ook nog een eigen garantie op haar fietsen en onderdelen. Deze extra verleende garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.
Gazelle geeft maar liefst tien jaar garantie tegen materiaal- en constructiefouten op het frame en op niet-verende voorvorken. Uiteraard bij normale behandeling, gebruik en onderhoud van de fiets. De garantie op verende voorvorken is vijf jaar. Voor lakwerk op frame en voorvork geldt een periode van vijf jaar. Voor de onderdelen op jouw fiets geldt een garantieperiode van twee jaar bij normaal gebruik en onderhoud.
Voor de exacte garantievoorwaarden verwijzen wij je graag naar de gebruikershandleiding die je bij aankoop ontvangt. Deze handleiding kan je ook vinden op de pagina Handleidingen. Voor garantiebeoordelingen kun je altijd terecht bij de Gazelle-winkel.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Wat te doen bij een mankement binnen of buiten de garantieperiode?
In beide gevallen kun je het beste teruggaan naar de Gazelle-winkel. Hij is de specialist op fietsgebied waar je met al je vragen terecht kunt. In de meeste gevallen kan hij direct een oplossing aandragen. Wanneer dit niet lukt, zal hij contact opnemen met de Afdeling Service en Garantie van Gazelle om tot een oplossing te komen.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Welke Service- & Garantiebepaling zijn van toepassing?
Dit zijn de Service- & Garantiebepalingen zoals in de algemene Gazelle gebruikershandleiding omschreven. Daarnaast gelden de volgende specifieke garantiebepalingen. Bij normale behandeling, gebruik en onderhoud verleent Gazelle twee jaar garantie op de motor, de display, de rotatiesensor en de fietsbesturing. Slijtage valt buiten de garantie. Op de accu wordt een garantie van twee jaar gegeven.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geeft Gazelle ook nog een eigen garantie op haar fietsen en onderdelen. Deze extra verleende garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.
Gazelle geeft maar liefst 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten op het frame en niet-verende voorvorken bij normale behandeling, gebruik en onderhoud. De garantie op verende voorvorken is 5 jaar. Voor lakwerk op het frame en de voorvork geldt een garantieperiode van 5 jaar. Voor onderdelen op jouw fiets geldt een garantie van 2 jaar bij normaal gebruik en onderhoud.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Wat is Verlengde Garantie van Gazelle?
Op onze elektrische fietsen met Panasonic en Impulse systeem boden wij tot 31 december 2018 de mogelijkheid om de standaard garantie te verlengen, Verlengde Garantie heette dit.
Je kreeg niet alleen twee jaar extra garantie op jouw motor en accu, maar op alle elektrische onderdelen van jouw nieuwe fiets. Je hebt bij het afsluiten, naast jouw nieuwe elektrische Gazelle, het aankoopbewijs en een garantiebewijs voor de Verlengde Garantie ontvangen.
Heb je Verlengde Garantie voor 2018 afgesloten? Dan blijft dit uiteraard geldig tot het einde van je looptijd van de garantie.
Heeft dit je vraag beantwoord?
Welk defect aan de fiets valt onder de Verlengde Garantie?
De Verlengde Garantie heeft betrekking op materiaal- en / of constructiefouten met betrekking tot accu, motor, display, oplader, sensoren, controller en e-bike gerelateerde bekabeling. Defecten aan onderdelen die zijn veroorzaakt door een externe oorzaak bijv. door een verkeersongeval, valpartij of slijtage van normaal gebruik vallen buiten de garantie evenals normale slijtage van de accu.
We boden dit product aan tot 31 december 2018. Het is niet meer mogelijk om dit af te sluiten. Heb je Verlengde Garantie afgesloten? Dan blijft dit uiteraard geldig tot het einde van je looptijd.
Heeft dit je vraag beantwoord?