Reviews over Koninklijke Gazelle

Wij zijn trots op onze fietsen! Daarom laten we je graag de ervaringen van andere klanten lezen. We hechten veel waarde aan jouw ervaring met ons en onze prodcen vragen na aankoop om jouw mening over onze service en producten. Onze reviews worden verzameld en uitgevraagd door Trustpilot. Bekijk hier ook de richtlijnen voor het schrijven van een review.

4.1 / 5
Gemiddelde score uit 1916 reviews
We hadden een mini-vakantie in de buurt…4/4/2025

We hadden een mini-vakantie in de buurt van Rheden, en op zoek naar een leuke activiteit viel ons oog op de beroemde fietsfabriek Gazelle in Dieren. De gelikte site van deze fabriek lokte ons naar het bijbehorende experience-centre. Niet dat we zo nodig fietsen wilden testen, maar wel dat we het museum en de fabriek wel ‘s wilden zien. Leuk!! Bij de ingang werden we door een allervriendelijkste mevrouw haast koninklijk ontvangen. Op de bovengalerij een compact maar zeer compleet overzicht van de historie van deze bekende fiets. Vervolgens konden we via een lange gang boven de fabrieksvloer het hele productieproces prachtig volgen, ondersteund door de audiotour. Gratis toegankelijk. Ben je in de buurt van Dieren? Een absolute aanrader!!

Reactie van Koninklijke Gazelle4/7/2025

Hoi Aaldert. Wat leuk om te lezen dat het bezoek aan het Experience Center goed is bevallen. Ik geef je complimenten door aan mijn collega's. Groetjes, Joris.

Gazelle Klantenservice ver weg ...4/3/2025

Op 2 april 2025 telefonisch contact met Klantenservice Gazelle 0900 - 7070707 gesproken met mevrouw A.T. Zelden zo’n onbeschoft gesprek meegemaakt en dat met een Koninklijke (…) Gazelle. Dat verdient géén lintje ! Zij vroeg mij wat het probleem was. Dat wilde ik wel uitleggen, maar mijn klacht was al genoteerd (aug 2024) onder het framenummer van mijn fiets. Ik heb een paar maal expliciet gevraagd of ze me wilde doorverbinden met de heer A.W. Dat weigerde ze, want hij zou toch hetzelfde antwoord geven als zij … Ik zit nog na te trillen van het onbeschofte gedrag van een medewerkster van de klantenservice. In mijn beleving totaal ongeschikt voor die functie. Ze viel me constant in de rede, en wilde zo snel mogelijk van mij af. (als het gesprek is opgenomen, wil ik het graag een keer beluisteren) Zij zei o.a. wij hebben geen directe service aan particulieren, want daarvoor hebben we ons netwerk van gewaardeerde Dealers in het hele land ! Wij kunnen uw fiets ook niet ophalen. (dat heb ik helemaal niet gevraagd ...) Zij wilde haar naam ook niet noemen, toen ik haar daarnaar vroeg. Na aanhouden verbrak ze de verbinding. Uiteindelijk heeft de heer W. mij wel teruggebeld. Hij heeft uitgelegd (met iets meer geduld) dat zijn mogelijkheden beperkt zijn en verwijst terug naar de dealer, waar ik de fiets gekocht heb (Arnhem). Vraag: Waarom wordt garantie niet gewoon overgenomen door iedere officiële Gazelle dealer in heel Nederland. Dat is dus niet zo, weet ik nu uit ervaring. Bij personenauto’s is dat gelukkig wel zo. Heb mijn laatste auto in het buitenland (Europa) gekocht en ingevoerd in Nederland. Voor de garantie maakt dat niets uit. En zo hoort dat. Bij Gazelle ligt dat anders. Daar word je teruggestuurd naar de winkel waar je hem gekocht hebt; ook al ben je inmiddels verhuisd. Maar wat is er dan aan de hand ? Mijn klacht dateert van november 2023. Fiets toen nieuw gekocht bij een Gazelle dealer in Arnhem. - Bij de 1e servicebeurt direct klacht kenbaar gemaakt. Een irritant geluid ‘kraken van balhoofd’. - Gazelle dealer Arnhem heeft er 2x maal naar gekeken, maar het probleem niet kunnen oplossen. - Omdat Arnhem te ver fietsen voor mij is, ben ik overgestapt naar een Gazelle dealer in Zevenaar, in de veronderstelling dat garantie automatisch wordt overgenomen. - Niet dus, alleen eventuele materialen. Dat vond ik vreemd, maar ging daarmee akkoord. - Probleem uitgelegd en zij wisten waarschijnlijk wel wat het probleem was. Helaas ... In augustus 2024 heb ik toen contact opgenomen met Klantenservice van Gazelle. Ik heb toen gesproken met iemand van de technische ondersteuning. Zijn oplossingen: 1 - Extra spacer (1 of 2 stuks) (kleine ringen, goed invetten). 2 - Sterbout (metaal) in vork geslagen, maakt geluid. 3 - Veerspanning eventueel aanpassen met inbus 4. - En passant noemde hij toen de naam van een collega de heer W. - Gazelle dealer in Zevenaar heb ik op de hoogte gesteld en hebben er ook 2x maal naar gekeken en in hun ogen opgelost. Helaas niet juist. - Omdat het irritante geluid nog steeds niet is opgelost, heb ik opnieuw een afspraak gemaakt met dealer Zevenaar, met het verzoek naar de spacer-ringen te kijken. - Toen ik de fiets afleverde, kreeg ik te horen: Wij moeten nu kosten in rekening gaan brengen tussen de € 40 en € 60. - Ik ben akkoord gegaan met deze kosten, als daarmee het probleem zou worden opgelost. (irritant krakend geluid balhoofd) - De laatste keer heeft de monteur het balhoofd gejusteerd en daarmee (volgens hem) het probleem opgelost. - Uiteindelijk werd mijn fiets NIET in behandeling genomen, want ze hadden er al alles aan gedaan . . . - Ze konden er ook niets meer aan verdienen aan mijn fiets, werd letterlijk gezegd. (Sic) - Onverrichterzake naar huis gefietst. Lang leve de Service ! Die is ver zoeken. - Toch maar weer bellen met de Klantenservice . . . Moedeloos word je ervan. Iets voor het programma Radar ? P.S. Het moge duidelijk zijn: Bij dealer Firma L. in Zevenaar, heb ik ook niets meer te zoeken.

Reactie van Koninklijke Gazelle4/3/2025

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor de vervelende situatie die u heeft ondervonden met onze klantenservice en dealer. Dit is zeker niet de service die u van Gazelle zou moeten verwachten en het spijt ons dat dit uw ervaring is geweest. Wij waarderen uw geduld en feedback enorm. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Wilt u een dm sturen zodat ik kan kijken of ik iets voor u kan betekenen. Wilt u ook uw telefoonnummer doorgeven. Alvast bedankt. Groeten Maaike

Nieuwe Gazelle fiets 3/30/2025

Ik ben zeer tevreden met mijn fiets

Reactie van Koninklijke Gazelle3/31/2025

Leuk om te horen! Veel fietsplezier! Groetjes, Joris.

Blij met Gazelle easy flow3/23/2025

Vanwege wat problemen met het evenwicht en toch fietsfanaat na wat zoeken op internet uitgekomen bij de easy flow. Na een test in Waalwijk was ik meteen verkocht. Wat een gemak met de voetjes altijd op de grond, de brede banden, de handvatten en ook het niet afglijden van de pedalen. Ik voel me een stuk comfortabeler en veiliger op mijn easy flow. We zijn nu 3.000 km verder en door mijn enthousiasme zijn er inmiddels 4 personen die ook zo’n fiets hebben aangeschaft en allemaal tevreden. Als ik een aanbeveling mag geven zou ik de accu in het frame plaatsen en misschien een wat sterkere motor als je veel in heuvelachtig gebied fietst (Wij vorig jaar in de Eiffel) maar dat is incidenteel. Kortom een tevreden easy flow rijdster

Niet meer de kwaliteit zoals gewend3/16/2025

Paar jaar geleden 2 nieuwe Gazelle electrische fietsen gekocht voor een hoop geld. Wat een bagger kwaliteit is me dat. Gazelle is echt enorm afgegleden in kwaliteit. En na 2 jaar laten ze je gewoon barsten. Einde garantie en zoek het zelf maar uit. Ik ga binnenkort weer 2 nieuwe elektrische fietsen kopen en het wordt zeer zeker geen Gazelle meer. Nooit meer!!!

Eclipse Speed “Ferrari looks, Fiat feel and performance”3/14/2025

In juli 2024 een gloednieuwe Eclipse Speed Pedelec aangeschaft. Op papier prima specificaties; mooi ontwerp en zeer degelijk gebouwd. Qua wegligging en stabiliteit prima mee uit de voeten te komen, echter is de performance in de praktijk een dikke teleurstelling! Twee cruciale factoren die het rijden op de Eclipse Speed oncomfortabel maken: 1) de Enviolo draaischakeling op het stuur die niet soepel gaat, teveel kracht nodig en door het te smalle draaiwiel met dikkere fietshandschoenen weinig grip en daardoor matig te bedienen. 2) ondersteuning tot ongeveer 35 km/uur wel ok, maar daarboven weinig meer in huis. Het ontbreekt aan een echte punch. Alleen onder gunstige omstandigheden een kans om de 45 aan te tikken. Bij het gemiddelde Nederlandse weer moet je echt (te) hard werken om de snelheid nog enigszins richting de 40 te krijgen. De Eclipse 25 km uitvoering heeft onder vergelijkbare omstandigheden echt voelbare power en de wil om naar de 25 km te gaan, je merkt weinig terugval in snelheid bij wat meer tegenwind. De Speed daarentegen ontbeerd duidelijk kracht in de bovenste regionen. Met een beetje tegenwind is de puf er wel uit en val je aanzienlijk in snelheid terug. Dit maakt ook dat je in de Randstad niet goed mee kan komen met het snellere verkeer en leidt, vaker dan je lief is, tot frustraties en nare reacties/handelingen van de snellere weggebruikers. Zeg maar gerust dat je niet veilig mee kan bewegen in de verkeersstromen. Eindconclusie: pittige prijs voor een mooi ontworpen en gebouwde fiets, echter is de prijs niet te rechtvaardigen gezien de tegenvallende prestaties. Advies: Kies voor de Eclipse Speed Pedelec als je kwaliteit wil met mooie looks and feel en je de lagere snelheid kan/wil accepteren. Ik heb mijn keuze al gemaakt…exit Speed Pedelec.

Reactie van Koninklijke Gazelle3/14/2025

Beste Sander, wat vervelend dat je niet tevreden bent met je Eclipse! Ik begrijp dat dit een teleurstelling moet zijn. Ben je met je ontevredenheid al bij de dealer geweest. Je hebt met hem een verkoopovereenkomst. De dealer kan altijd advies inwinnen bij onze technische afdeling, als hij er niet uitkomt. Ik hoop alsnog dat je problemen opgelost gaan worden. Groet, Sandra

Vandaag langs het testcenter gereden in…3/13/2025

Vandaag langs het testcenter gereden in Amersfoort en ben daar door Dominique enorm fijn geholpen. Ondanks dat ik te laat was, door verkeerde adres invoering van mijn kant in mijn routeplanner, werd er toch voldoende tijd ingepland. Mijn twijfel is weggenomen die ik had over de juiste maatvoering. Kreeg een eerlijke mening. Keurig mijn vragen uitgelegd en een kopje koffie toe. Ben heel hartelijk ontvangen, leuk!

Reactie van Koninklijke Gazelle3/14/2025

Leuk om te horen! Dank je wel. Groetjes Maaike

Op 11 maart op bezoek geweest bij…Experience Center te Amersfoort3/12/2025

Op 11 maart op bezoek geweest bij Gazelle Experience Center te Amersfoort. Wij werden daar prima geholpen door medewerker Dominique, wij wilden een Easy Flow gazelle fiets bekijken en uitproberen. Dominique had alle tijd voor ons en en heeft heel goed toegelicht hoe de nieuwste Easy Flow is verbeterd ten opzichte van de eerdere versie. Wij gaan dan ook over tot de aanschaf van de nieuwste Easy Flow.

Reactie van Koninklijke Gazelle3/12/2025

Leuk om te horen! Alvast veel fietsplezier! Groetjes Maaike

het is het merk waar ik vertrouwen in…3/11/2025

het is het merk waar ik vertrouwen in heb het is gewoon goed, de prijs is aan de hoge kant

Reactie van Koninklijke Gazelle3/11/2025

Dankjewel! Veel fietsplezier gewenst. Groetjes Maaike

Gazelle maakt kwalitatief goede…3/10/2025

Gazelle maakt kwalitatief goede fietsen. Toch zou ik het type wat ik nu heb gekocht (Chamonix C5) niet aanbevelen. Er zijn wat items die je pas ontdekt bij langer gebruik van de fiets. Zo is de nog te rijden afstand van Shimano uiterst onbetrouwbaar. Je vertrekt met, volgens de display, nog 48km bereik. Na 12km is de batterij leeg! En zo zijn er nog wat puntjes te vinden!

Reactie van Koninklijke Gazelle3/11/2025

Wat vervelend om te lezen dat je deze problemen ondervindt met je fiets. Helaas kunnen wij je Gazelle-fiets niet op afstand beoordelen. Om deze reden loopt de service, het onderhoud en de garantie altijd via één van onze Gazelle-dealers. Wanneer je dealer niet weet waar het probleem door wordt veroorzaakt of van mening is dat het hier om een garantiekwestie gaat, dan kan hij eventueel contact opnemen met onze technische dienst. Gezamenlijk zal er naar een passende oplossing worden gekeken. Groetjes Maaike